Nak Jadi Stokis & Agent MEERACLE?

by - November 24, 2020

Ramai yang idamkan kejayaan dalam bisnes. 

Seronok sangat kan tengok progress bisnes orang lain bila kita scroll social media. 




Dalam hati mungkin terdetik:

  • Ko takpelah, ko ada modal nak mula bisnes
  • Ko takpelah, husband ko support bisnes
  • Ko takpelah, dah ada pengalaman bisnes
  • Ko takpelah, anak-anak dah besar
  • Ko takpelah, rumah sebelah HQ jer
  • Ko takpelah, ponder tu cousin ko
  • Ko takpelah, ada hilux nak angkut stok
  • Ko takpelah, pandai buat akaun
  • Ko takpelah, cantik... mudah jual skincare
  • Ko takpelah, ada dna bisnes
  • ... and list ko takpelah tu are never ending!

Korang!

Setiap satu bisnes tu, kita hanya perlu ambik keputusan dan bertindak untuk bermula jer!

Tak payah la nak create alasan 'ko takpelah' tuuu!


Tak payah la nak pikir banyak sangat. Kadang-kadang benda yang tak logik pun nak jugak dimasukkan dalam list untuk 'cipta alasan'. 

Sudahnya, sampai bila asyik nak pikir alasan kan? Tak cukup dengan alasan, sibuk pulak dok stalk FB/IG reseller produk yang kita rasa ada potensi untuk kita jual tu. Sajaaa, nak tengok macam mana progress dia tu. Kalau stalk yang berjaya tu takpelah. Boleh ambik semangat dan inspirasi.

Tapi, masalahnya ialah bila dok stalk yang suam-suam kuku atau yang sebulan sekali share pasal bisnes dan produk. Dan-dan tu... kita pun buat conclusion:

''Eh, tak bagus la bisnes dan produk ni... aku tengok ramai yang gagal ni, ramai buat sekerat jalan. Taknak buatlah... takut pulak aku gagal sama!''


Halah halahhh... yang dok tengok orang gagal tu buat apa! Awal-awal lagi dah tengok dan sedut aura negatif. Pi laa tengok yang berjaya tu. Tengok macam mana dia bina branding di social media, macam mana dia sharing pasal produk dan bisnes, bagaimana dia bina team dan bagaimana dia jaga circle dia. 

Ini yang kita kena tengok. Barulah semangat tu datang! 



TAPI... bila kita dok tengok yang gagal tu... Sudahnya... impian pun terus terkubur dan leburrrrr tanpa sempat pun untuk kita bermula! Dan, tahun berganti tahun... kita jadi pengkaji ajerlah. Impian tu ada, cuma silap cara kita nak cari cara untuk kita bermula bagi mencapai impian kita.


Sayang sangat kan?


Justeri itu, CikHas harap, kita jadikan situasi sedemikian adalah diri kita yang dulu-duluuuu. Kita taknak dah buang masa dok kaji saja. Kesian kat diri sendiri. Jangan sabotaj diri kita. Setiap orang ada potensi masing-masing. 


Kita cuma perlu bermula. Ambik tindakan. Carik leader atau mentor yang dapat guide kita dan buat bisnes sama-sama pilih. Pilihlah leader yang walk the talk. Yang ada misi untuk bantu orang lain capai impian dan matlamat bersama-sama dirinya. Yang berusaha untuk sama-sama berjaya. Yang sentiasa ada untuk guide dan menegur kita agar kita tak terbabas. 


Ada ke leader yang  macam ni dalam bisnes MEERACLE?

Eh... mestilah ada uols! 

Uols dah jumpa ni... ni uols dok baca blog dia laaaaa. 

Haa, tunggu apa lagi? Nak jadi dropship ke, ejen ke... stokis ke...boleh jer. Pilih mana-mana pakej yang sesuai dengan bajet uols untuk BERMULA dengan MEERACLE.

Be part of The Sash Beauty aka AgentTeamCikHas


Bagaimana nak bermula? 


Klik whatsapp link DI SINI

You May Also Like

0 Comment